reklama

Začínam odznova žiť (Ako)

V zásade mi vyhovovalo byť chuderou po dlhé roky. Zvykla som si na to ja, zvykli si na to aj moji blízki a celé okolie. Nikto ma nebral vážne, nikto ma nezaťažoval nejakými dôležitými vecami a len maximálne nado mnou mávli rukou. Nemala som to v úmysle meniť, ani keď som prišla k Vladovi. Ako na každé iné liečenie, tak aj na toto som nastupovala s jasným plánom. Dať sa trochu dokopy, zreparovať žily a začať o to viac fetovať, keď sa odtiaľto dostanem.  Kedy, prečo a načo sa to zmenilo, som pochopila až dnes. Môj jasný plán sa rozbil na malé kúsočky a vôbec to neľutujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Celé sa to začalo meniť, ešte keď som nemala potuchy, že pôjdem na nejaké liečenie. Pravdaže nie mojím pričinením, vďaka iným osobám. Teda na začiatku všetkého stál Maťo, ako som už povedala. Spoznala som ho ako klienta na ulici. Podrobnosti si nechám pre seba, ale to podstatné, čo chcem týmto povedať je, že sme sa zblížili viac ako je zdravé vo vzťahu šľapka - klient. Celkom ako z filmu. Keď príde medzi nami na túto tému, Maťo nikdy nezabudne dodať: „ Akurát, že ja nie som taký bohatý ako Richard Gere a ty si krajšia ako Julia Roberts.“ To je strašne diskutabilné, ale kto nám zakáže mať vlastnú verziu, no nie?!

Vybavil mi liečenie u Schwandtera. Keď som sa ho opýtala, prečo práve sem, tak mi odpovedal, že na obyčajných liečeniach som už bola a vôbec nič mi nepomohli. Ja osobne som si ani od tohto veľa nesľubovala. Po prekonaní krízy a ďalších prekážkach sme sa s Vladom začali venovať môjmu životu. Rozprával mi ako moje negatívne veci, premeníme na pozitívne. Nevedela som to pochopiť a civela som na toho pánka s fúzami, čo sedel predo mnou, o čom to točí. Čo už môže byť pozitívne na narkománií, prostitúcií a zločine? Nebudem to tu všetko rozmazávať, len by som chcela zdôrazniť, že mi ukázal niečo ozaj podstatné. Východiská a riešenia. Hneď ako mi dal nádej, že aj napriek tomu, čo som povyvádzala sa môžem stať normálnym človekom, som začala nad tým uvažovať.

Nehovorím, že to bolo vždy super. Keby som znova stála na začiatku toho všetkého a vedela by som čo ma čaká, tak sa asi na to nedám. Nikdy mi neboli blízke vlastnosti ako pevná vôľa, sebazaprenie alebo čosi podobné. Nie sú mi blízke ani dnes a dokonca nepoznám ani ich definíciu. Sú to nepotrebné vlastnosti pre môj život. Ak som niečo z toho pochopila správne, tak to, že drogy pre mňa stratili čaro. A prečo? No preto, lebo som si vyriešila postupne moje „neriešiteľné“ problémy, ktoré ma ničili celý ten čas. Ako? Tak, že som sa pred ne postavila prvý krát a neutiekla som. Strašne ľahko sa to píše, ale oveľa ťažšie robí. Nebudem tu písať, že ak človek chce, tak... To je kravina. Hoci pravdou ostáva, že dnes tu sedím z vlastného presvedčenia, ale k tomu som sa musela nejako dopracovať. Tak samo od seba to nejde. Ja som sa v podstate rozhodla, že chcem, až oveľa neskôr, až keď som videla za sebou nejaké výsledky a vedela, že to má zmysel, ako pre mňa tak aj pre ľudí, čo pri mne stáli. Sú to také omáčky, ale inak to napísať neviem. Netvrdím, že toto je tá správna cesta. V mojom prípade bola a pomohlo mi to. Každý človek je však individuálny a preto si to vyžaduje aj individuálne riešenia.

Nadobudla som ohromné sebavedomie v tom smere, že sa nebojím budúceho života ani problémov, čo prinesie. Môžem sa pred ne postaviť a viem, že ich vyriešim. Iné veci som v živote musela preskákať, tak ako každý z nás a nepoložili ma. Ak ma aj zložia, neostanem v tej diere ležať ako doteraz, ale sa dôstojne zodvihnem, aby som im mohla čeliť znovu a znovu. To podstatné, čo momentálne potrebujem na ďalší život už mám. Čo ma ťahá dopredu je moja budúcnosť.

Ochotne som vymenila jeden problém, ktorý mi prinášalo fetovanie za kopu iných, ktoré momentálne mám a mať budem. Som strašne rada, že sa urovnali moje vzťahy s rodinou a že ma nikdy od seba neodohnali. Myslím si, že keď sa vrátim domov, tak nejaký čas budem spávať s mamou, aby som si ju čo najviac užila. Maťo mi sľúbil nejaké ponožky na pranie a dúfam, že ich bude veľa. Veď to robia normálni ľudia?! Perú, jedia, spia v noci,... A mne sa celkom zapáčilo byť normálna. Drogy sú momentálne mojím najmenším problémom v živote. Píšem však o nich, lebo moje nové zážitky sú ešte veľmi krehké. No ak by mal niekto záujem vedieť, koľko krát za deň chodím na záchod, alebo niečo podobné, rada sa zdôverím.
Môže sa to zvrtnúť ešte všelijako, ale nikto mi nemôže zobrať to, že som už sedem mesiacov čistá. Dokelu, veď ja som si to uvedomila až teraz! Prepáčte ale musím si to ešte pár krát napísať, aby som tomu uverila. Som čistá, som čistá, som čistá,...

PS: Ak by mal niekto záujem o rýchlokurz sebavedomia, obráťte sa na Vlada Schwandtnera. Vrelo odporúčam!!!

Tatiana Melisa Melasová

Tatiana Melisa Melasová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Všeobecné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu